موشن گرافیک زخم مزمن

زخم های مزمن و ترمیم بافت

به سفارش: سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران

جداکننده

موشن گرافیک کنگره‌ی بین‌المللی زخم های مزمن و ترمیم بافت
تهیه کننده و مجری پروژه: استودیو مورف
سال تولید: ۱۳۹۹

متن موشن گرافیک کنگره‌ی بین المللی زخم مزمن و ترمیم بافت

زخم؛ آسیبی به نظر ساده! اما نوع مزمن آن مثلاً در بیماران دیابتی می‌تواند تا قطع عضو پیش برود.
این روزها تغییر سبک زندگی باعث گسترده‌تر شدن زخم‌های مزمن شده‌اند. تأخیر در ترمیم یک آسیب بافتی هزینه‌های زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند.
پژوهشکده‌ی فناوری های زخم و ترمیم بافت (یارا) وابسته به سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در سالهای گذشته تلاش کرده طول درمان و هزینه‌های بیماران مبتلا به زخم های مزمن را کاهش داده و به کابوس قطع عضو پایان بخشد.
این پژوهشکده در ادامه‌ی مسیر خود، پنجمین کنگره‌ی بین‌المللی و هفتمین کنگره‌ی ملی زخم و ترمیم بافت را از ۱۲ تا ۱۴ آذر برگزار خواهد کرد.
گروه های هدف: متخصصین علوم بالینی و علوم پایه، دانشجویان پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و علوم پایه
مهلت ارسال مقالات: ۲۵ آبان
برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت کنگره www.wtrc.ir و یا سایت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران jdtums.ir مراجعه کنید

 

توضیح تکمیلی:

زخم مزمن چیست؟

زخمی که پس از گذشت بیش از چهار هفته از شروع درمان به درمان پاسخ نمی دهد و یا به طور کامل در دو ماه بهبود نمی یابد، زخم مزمن است. شرایط زخم های مزمن اغلب با دلایل اساسی و بیماری های پیش زمینه مانند دیابت، مشکلات گردش خون یا درمان های سابق برای سرطان پیچیده می شود و ساده ترین زخم ها می توانند به علت مختل شدن روند بهبود طبیعی بدن به مشکلاتی چشم گیر تبدیل شوند. انواع دیگر زخم های مزمن ناشی از زخم های بستر، تروما و یا عفونت هستند. زخم‌های مزمن می توانند عواقب جدی برای سلامتی داشته باشند و ممکن است بر کیفیت زندگی شما تاثیر بگذارند.