سیستم گرمایش ازکف

سیستم گرمایش از کف «سان هیت»

جداکننده

 
انیمیشن سیستم گرمایش از کف «سان هیت تریس»
به سفارش: شرکت سان سیتو
تهیه کننده: پریسا جاوید
مجری پروژه: استودیو مورف
سال تولید: ۱۳۹۹
 
در سال‌های اخیر با شیوه‌ای جدیدی از ساخت و ساز خانه‌ ها مواجه شدیم، همه چیز حالت مینیمال به خود گرفته و سعی می ‌شود به شیوه‌ ای مدرن، ساده و تمیز طراحی شوند. این سیستم که به آن گرمایش کف تابشی نیز گفته می‌شود، یک ویژگی لوکس در طراحی جدید خانه‌ها محسوب می‌شود.
با این حال، آیا طراحی و اجرای سیستم های گرمایش از کف ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا باید هم‌چنان به رادیاتورهای سنتی روی بیاورید؟ این سیستم گرمایشی چگونه پیاده‌سازی می‌شود، چه مزیت و معایبی دارد و هزینه‌ی پیاده‌سازی آن چقدر است. در ادامه سعی می‌شود به صورت کامل به تمامی این سوال‌ها پاسخ کاملی ارائه گردد.

انیمیشن سیستم گرمایش از کف «سان هیت»

 سیستم گرمایش ازکف چیست؟

در گذشته برای گرم کردن محیط منزل یا محل کار از سیستم‌های گرمایش رادیاتوری یا شوفاژ استفاده می‌شد. در این نوع سیستم‌ها مرکز گرمادهی در مکان خاصی از ساختمان به نام موتورخانه قرار داده می‌شود و دما توسط هوا به بخش‌های مختلف ساختمان منتقل می‌شود.

در سیستمهای گرمایش از کف، گرما از طریق سطح زمین پخش می‌شود و زمانی‌که روی زمین راه می‌روید، گرما را احساس می‌کنید. سیستم‌های گرمایش از کف توسط رومیان باستان که مهندسان باهوشی بودند، ابداع شده است. در این نوع سیستم گرمایشی، تمام بخش‌های محیط از دمای یکسانی برخوردار هستند، چون که گرما از کل اتاق از سمت پایین به بالا منتقل می‌شود.