چگونه می‌توان یک ویدیوی معرفی جذاب برای جلب مشتری ساخت؟

ویدیوها به خودی خود آن قدری توانایی جذب دارند که هر کسی را مجذوب خود کنند. و صِرف حضور آن‌ها در یک صفحه‌ی وب باعث شود بازدیدکننده، مدت طولانی‌تری در صفحه باقی بماند. در این چند ثانیه‌ی اضافی، به صورت بالقوه می‌توانید تصوری ماندگارتر از تجارت خود در ذهن آن‌ها ایجاد کنید.
خوشبختانه، این دلیل، به قدری کافی هست که از فرصت استفاده کنید. و یک ویدیوی معرفی چشم‌گیر و جذاب بسازید. هیچ چیز خیلی بزرگ و عجیب و غریبی در مورد یک ویدیوی معرفی وجود ندارد. به جز این واقعیت که موقعیتی تکرار نشدنی است برای ایجاد اولین تأثیر بر مشتریان.

در حقیقت، یک ویدیوی معرفی باید دقیقاً همان‌گونه باشد که از اسمش پیداست. کوتاه، واضح و مستقیم. باید به گونه‌ای باشد که لحن کسب و کار یا برند شما را نشان دهد. و محصول یا خدمات شما را به مشتریان احتمالی‌تان معرفی کند. اگر می‌خواهید فیلم‌های جذاب معرفی بسازید، می‌توانید از بررسی سایت InVideo شروع کنید.

دلیل این که باید از یک ویدیوی معرفی در صفحه‌ی اصلی وب‌سایت خود استفاده کنید، این است که روشی فوری برای جلب توجه مخاطبان است. قبل از این که بخواهید یک فیلم سخت و پر از جزییات آموزشی را در سایت خود به نمایش بگذارید، با یک ویدیوی معرفی آن‌ها را با بخش‌های مختلف سایت آشنا کنید. و در نهایت پیشنهادات خود را ارائه دهید. این، روشی عالی برای افزایش و بهبود نرخ تبدیل (بازدیدکننده به مشتری) است.

چگونه می‌توان یک ویدیوی معرفی جذاب برای جلب مشتری ساخت؟

پلتفرم‌های مفید و جذاب بسیاری وجود دارند که دارای ویژگی های کاربر پسند هستند. برای بررسی علایق شخصی و تطبیق بیشتر با اولویت‌ها و علایق خاص افرادی که برای بهبود نرخ تبدیل ویدیو می‌سازند.
برای ساخت یک ویدیوی چشمگیر، ایده های کاربردی و خلاقانه‌ی بسیاری وجود دارد. ارائه‌ی بهترین و نزدیک‌ترین سبک به ایده آل مورد نظر و تبدیل این ایده های خلاق به ویدیو، به علاقه‌مندی شخصی و تعلق خاطر به این موضوع نیاز دارد.
جلب مشارکت مشتری می‌تواند از طریق بهترین منبع تبلیغاتی (فیلم معرفی) و ارائه‌ی بهترین مفاهیم و معرفی ویژگی‌های خلاقانه‌ی محصول یا خدمات شما اتفاق بیفتد.

این مطلب را هم مطالعه کنید:  درآمد و بازار کار موشن گرافیک (بخش اول)

حتماً ویژگی‌ها و نیازهای خود را بررسی کنید. این مسئله می‌تواند بسیار مفید باشد. و به شما کمک کند از اضافه کردن ویدیوها به کسب و کار خود لذت ببرید.
اگر هنوز دلیلی برای افزودن یک ویدیوی معرفی به صفحه‌ی اصلی خود نمی‌یابید، در اینجا چند نکته‌ی ثابت شده وجود دارد .که مطمئناً اول شما و بعد مشتریان‌تان را به خود جلب می کند.

روش های چشم‌گیر برای ساخت یک ویدیوی معرفی، که نرخ تبدیل را افزایش می دهد:

همیشه هدف داشته باشید

ایده‌ی ما در این جا، ساخت یک ویدیو با هدف تبدیل آن به یک ویدیوی معرفی است. این چیزی است که به تجربه‌ی بازدید کننده‌ای که در حال مشاهده‌ی وب سایت شما است، اعتبار می‌دهد. شما می‌توانید از این به عنوان فرصتی برای نشان دادن اعضای تیم خود استفاده کنید. یا در مورد هدف کسب و کارتان توضیح دهید.
ویدیوی معرفی، همچنین فرصتی عالی برای نشان دادن تغییرات جدید صورت گرفته در وب سایت شما به مشتریان است. هیچ مجموعه قوانین مشخصی در این مورد که شما از چه ابزارهایی می‌توانید برای ساخت یک ویدیوی مقدماتی استفاده کنید، وجود ندارد. اما این مسئله نباید به ساخت ویدیویی شامل مجموعه‌ای از تصاویر پراکنده یا کلیپ‌های تصادفی که قادر به معرفی هیچ هدفی نیستند، منجر شود.
این ویدیو را فرصتی برای آموزش، ترغیب یا آگاهی مخاطبان‌تان از کسب و کار یا نام تجاری‌تان در نظر بگیرید.

همیشه ویدیوی معرفی را کوتاه و دقیق حفظ کنید.

اگر به بازاریابان برجسته اعتقاد داشته باشید، مخاطب بر اساس دو عامل تصمیم می گیرد که آیا دوست دارد ویدیویی را تماشا کند یا نه. عکس کاور ویدیو و طول آن. اگر می‌خواهید توجه مشتری خود را در اولین برخورد جلب کنید‌، حتماً فیلم را کوتاه نگه دارید. همچنین، مطمئن شوید که فقط از مهم‌ترین اطلاعات در آن استفاده شده است.

لحن درست را انتخاب کنید.

با استفاده از یک ویدیوی معرفی، می‌توانید از طریق یک شخص حقیقی برندتان را معرفی کنید و او را به کسب و کار یا نام تجاری خود مرتبط کنید. این فرصتی عالی‌ست که شخصیتی منحصر به فرد از خود نشان دهید و تجاربی که در ارتباط با برند خود کسب می کنید را با مشتریان خود در میان بگذارید.
یکی از ایده‌هایی که می‌توانید در ساخت یک ویدیوی معرفی استفاده کنید، نشان دادن معرفی ساده و دوستانه‌ای از اعضای تیم یا استفاده از مصاحبه بین اعضای تیم است. به طور ساده، وجهه‌ای شخصی و انسانی از برند خود نشان دهید و اجازه دهید مخاطبان شما از این طریق با شما ارتباط برقرار کنند.

این مطلب را هم مطالعه کنید:  کارکنان پیکسار چقدر حقوق می‌گیرند؟

در پایان ویدیو کاربران را به انجام کاری دعوت کنید

به زبان ساده، اگر به مخاطب خود نگویید که قرار است در آخر چه کاری انجام دهد، ساختن یک ویدیوی عالی بخش به بخش، کاربرد چندانی نخواهد داشت. آن‌ها را با بعد از تماشای ویدیو، به حال خود رها نکنید و مطمئن شوید که به آنها دلیلی برای ماندن بیشتر می‌دهید.
چه کاری می خواهید در وب سایت شما انجام دهند؟ همین را در ویدیو نشان دهید یا در اواخر ویدیو در مورد آن صحبت کنید.

از کیفیت خوب ویدیوی معرفی خود اطمینان حاصل کنید

این مسئله برای هر ویدیویی که بخواهید بسازید، صدق می‌کند. اما از آنجا که در حال ساخت یک ویدیوی معرفی هستید، در اینجا به صورت ویژه به آن می‌پردازیم. این اولین و ممکن است آخرین تأثیری باشد که می‌توانید روی مخاطبان خود بگذارید. به همین دلیل، ممکن است بخواهید قبل از استفاده از یک دوربین قدیمی برای فیلمبرداری، کمی بیشتر فکر کنید.
آیا می دانید ذهن انسان به راحتی و فقط بر اساس کیفیت پایین فیلم، تصوری منفی از یک برند ایجاد می‌کند؟ بنابراین لازم است هنگام ساخت ویدیو، از نبود هرگونه سر و صدا در پس زمینه، پس‌زمینه‌های کثیف و چهره های غیرقابل نمایش مطمئن شوید. برای تهیه‌ی فیلم، از تجهیزات مناسب برای فیلمبرداری استفاده کنید. هرگونه اتفاق ناخواسته هنگام فیلم‌برداری را نیز موقع تدوین حذف کنید.

اهمیت و ارزش سفارش

در حالی که سعی می‌کنید در چند دقیقه‌ی کوتاهِ یک فیلم معرفی، خود یا برندتان را به مخاطب معرفی کنید، فراموش نکنید که به او بگویید چرا برای او ارزش قائل هستید. در نهایت، اگر مشتری بداند چیزی ارزشمند برای پیشنهاد و ارائه به او دارید، به احتمال زیاد با شما تعامل می‌کند. آنها می‌خواهند از زبان خودتان بشنوند که از دست شما چه کاری برای‌شان ساخته است.
بهترین کار، پاسخ به برخی از سؤالات معمول است که مخاطبان می‌خواهند بدانند در ازای همکاری با کسب و کار یا برند شما، چه چیزی عایدشان می‌شود.

این مطلب را هم مطالعه کنید:  اینفوگرافیک چیست؟ انواع اینفوگرافیک و نکات مهم در تهیه اینفوگرافیک

نتیجه

بنابراین، دلایل قانع کننده‌ی بسیاری وجود دارد که ویدیوی معرفی، باید جذاب‌ترین محتوای شما باشد. اگر در چند ثانیه‌ی اول، موفق به جلب توجه مخاطبان خود نشوید، بعید است که مدت بیشتری در وب سایت شما بمانند.
با دادن دلیلی به مشتریان خود برای بیشتر ماندن در وب‌سایت و ارتباط با کسب و کارتان، از دو دقیقه، بیشترین استفاده را ببرید. فراموش نکنید که در پایان کاری از مخاطب بخواهید. که به آنها سرنخی در مورد سودی که از ارتباط با کسب و کار شما عایدشان می‌شود، بدهد. نتیجه‌گیری و پایان بندی خوبِ ویدیو، بسیار به نفع شما خواهد بود.

بعد از ساخت ویدیوی معرفی ای با این مختصات، احتمالاً به آنها دلیل بهتری برای ارتباط و تجارت با کسب و کارتان می‌دهید.

اگر بعد از خواندن این مقاله هنوز فکر می‌کنید بهتر است تیمی حرفه ای برای‌تان ویدیوی معرفی بسازد، می‌توانید این کار را به ما بسپارید. برای ساخت یک ویدیوی معرفی جذاب و باکیفیت، با استودیو مورف تماس بگیرید.