افتر افکتز (After Effects)، نرم‌افزار ساخت جلوه‌های ویژه است. این نرم‌افزار را شرکت بزرگ و به‌نام ادوبی (Adobe) توسعه داده است. این پست را به معرفی برترین افزونه‌ (Plugin) های پرکاربرد افترافکتز اختصاص داده‌ایم. این افزونه‌ها با ارتقای طراحی آبجکت‌های سه‌بعدی، گرافیکی، کار با دوربین و لنز و دیگر موارد کاربردی در این نرم‌افزار پرطرفدار سر و کار دارند و به شما در بهره گرفتن از حداکثر توان و پتانسیل این نرم‌افزار کمک می‌کنند.

پلاگین‌های بسیاری جهت کار با افترافکت طراحی و منتشر شده است. بعضی از آن‌‌ها پلاگین‌های مشترک با نرم‌افزارهای دیگر موجود در مجموعه‌ی ادوبی و نرم افزارهای مرتبط با موشن‌گرافیک و انیمیشن هستند. این پلاگین‌ها به شکلی اعجاب‌انگیز موجب ارتقای کیفیت کار شما می‌شوند. اضافه کردن افزونههایی که در نسخه‌ی خالص افترافکتز موجود نیستند، نه‌تنها باعث تداخل و یا کم شدن سرعت اجرای نرم افزار نمی‌شوند، بلکه استفاده از آن‌ها کنار هم، منجر به نتایجی فوق‌العاده برای ساخت موشن‌گرافیک، انیمیشن و تیزرهای تبلیغاتی می‌شود.

۱. افزونه‌ی Element 3D V2.2

 

 

این پلاگین یک راه بسیار ساده برای وارد کردن مستقیم آبجکت‌های سه‌بعدی به  افترافکتز است. این افزونه را شرکت Video Copilot ارائه کرده و توسعه داده است. این افزونه به شما اجازه می‌دهد تا آبجکت‌های سه‌بعدی با فرمت OBJ، C4D و فرمت‌های دیگر را به آسانی وارد افترافکتز کنید.

برای استفاده حداکثر امکانات و ابزارهای این پلاگین محبوب، به کارت گرافیک نسبتاً قوی‌ای نیاز خواهید داشت.electro_gold

۲. افزونه‌ی Twitch

این پلاگین به شما امکان ساخت جلوه‌های ویژه‌ی تصویری زیادی می‌دهد. امکان فوق‌العاده‌ی توویچ، نمایش Real Time تغییرات اعمال شده است. پلاگین twitch را هم شرکت Video Copilot ساخته است و با استفاده از آن می‌توانید به پروژه‌ی خلوت خود به سادگی افکت‌هایی زیبا و ساده اضافه کنید.این ابزار دارای شش فاکتور برای اعمال تغییرات است. می‌توان میزان تاری یا شفافیت (Blurriness)، رنگ (Color)، روشنایی(Brightness)، مقیاس(Scale)، اسلاید(Slide) و زمان را ادیت کنید. شما قادر خواهید بود تا جلوه‌های ممتنوعی مثل تاری لنز، ترکیب RGB و حالت محوشدگی (Blur) را به پروژه‎ی خود بیفزایید.

افزونه‌ی Twitch، با ارائه‌ی ۲۵ افکت تصویری آماده و ۱۰ افکت صوتی رایگان از افزونه‌های کاربردی برای نرم‌افزار افترافکتز است.

۳. افزونه‌ی Plexus 3

این افزونه توانایی طراحی برپایه‌ی نقطه و خط را داراست. رابط کاربری در Plexus 3، یک پنل درختی برای کار با آبجکت‌ها دارد. با استفاده از این پنل می‌توانید عناصر مختلف هر لایه را مدیریت کنید. این پنل به طور حیرت‌انگیزی به شما در جابجایی آسان عناصر در افترافکتز و مدیریت اشیاء کمک می‌کند. این امکان به قدری سبب سهولت در کار کردن با آبجکت‌های مختلف در افترافکتز می‌شود که انتظار می‌رود این امکان در افزونه‌های دیگر هم مورد استفاده قرار گیرد. در کل، این ابزار امکان اعمال تغییرات و ارتقای کیفیت طرح‌های بر پایه‌ی نقطه و خط را در اختیار شما می‌گذارد.

این مطلب را هم مطالعه کنید:  آثار ایرانی شرکت کننده در جشنواره انسی امسال

 

 

۴. پلاگین PQ FUI Toys 2

زمانی که مهلت کمی برای طراحی گرافیکی واسط کاربری (UI) دارید، این ابزار می‌تواند بسیار کارآمد باشد. شاید تا به حال در این وضعیت گرفتار شده‌اید که نیاز به طراحی یک واسط گرافیکی فانتزی دارید؛ اما زمان زیادی نیز برای طراحی آنچه مدنظر دارید، وجود ندارد. این ابزار در چنین موقعیت‌هایی می‌تواند به شما کمک کند. این پلاگین، باعث می‌شود تا در کمترین زمان، اشیاء گرافیکی متحرک مد نظر خود را ‌ایجاد کنید.

با استفاده از کامپوننت‌های پیش‌فرض موجود در این پلاگین سرعت کار شما چندین برابر خواهد شد. این ابزار دارای کامپوننت‌های آماده‌ای است که می‌تواند به شما در طراحی واسط کاربری دلخواه‌تان کمک کند. بنابراین می‌توانید به راحتی کامپوننت‌های آماده موجود را ویرایش کرده و در کمترین زمان، طرح مدنظر خود را طراحی کنید.

۵. پلاگین Motion نسخه ۲

این پلاگین، مجموعه‌ای کامل از ویژگی‌های یک محیط کار بزرگ، در ابعاد کوچک است. این ابزار، یکی از بهترین پلاگین‌های موجود برای کار با افترافکت است. با استفاده از این پلاگین، می‌توانید تمام اجزای محیط کار را تنظیم کرده، پروژه ها را در چند پوشه دسته‌بندی نموده و خطوط بین لایه‌های انیمیشن را مدیریت کنید. همچنین می توانید لایه‌ها را براساس نال‌ها (nulls) دسته‌بندی کنید توضیح این که لایه‌های نال در سلسله مراتب، برای لایه‌های هم سطح به کار می‌روند و می‌توانند ویژگی برخی اشیا را نگه دارند. از ویژگی‌های فوق‌العاده این پلاگین، قابلیت تعیین سریع نقطه تقارن در هر لایه شکل است.

۶. پلاگین Duik

دوویک، ابزاری کامل برای ساخت انیمیشن و پیاده‌سازی سیستم Rig به صورت رایگان است. افترافکت به تنهایی، ابزارهای اساسی مناسبی برای پیاده‌سازی سیستم Rig دارد؛ اما دوویک، این قابلیت‌ها را در سطح پیشرفته‌تری ارائه می‌دهد. نکته مهم در استفاده از دوویک، این است که این پلاگین و سایر پلاگین‌های مجموعه Rainbow در افترافکت، به صورت کاملاً رایگان عرضه شده‌اند. با استفاده از این پلاگین و تعیین نقاط متحرک، می‌توانید به راحتی اشیاء متحرک را به طراحی‌های خود اضافه کنید.

این مطلب را هم مطالعه کنید:  8 مهارت ضروری برای یک طراح موشن گرافیک

پلاگین افترافکت

از این پلاگین در طراحی انیمیشن‌های پیشرفته استفاده می‌شود. حتی در طیف وسیعی از پروژه‌ها، از آن به عنوان ستون فقرات انیمیشن‌سازی استفاده شده است.

۷. پلاگین Nodes 2

این پلاگین برای ساخت انیمیشن‌های پیشرفته چند ثانیه‌ای، عالی است. پلاگین Nodes، می@تواند طیف گسترده ای از عناصر پیشرفته سه‌بعدی را که در طراحی واسط کاربری به کار می‌رود، به صورت انتزاعی و مجزا ایجاد کند. می‌توان این اشکال را دستکاری کرده و از آنها در فضای سه بعدی استفاده کرد.

نکته: توجه داشته باشید که در حال حاضر این پلاگین تنها از سیستم‌عامل مک پشتیبانی می‌کند و بر روی ویندوز پشتیبانی نمی‌شود.

 

 

۸. پلاگین Magic Bullet Denoiser III

این افزونه ابزاری ضروری برای هر طراح موشن گرافیک است. کار این افزونه حذف کردن نویز تصاویر است. اگر به عنوان یک طراح گرافیک یا موشن دیزاینز فعالیت می‌کنید، با دیدن نتیجه‌ی خروجی این افزونه، بلافاصله به اهمیت استفاده از آن پی می‌برید. و اگر از موتور رندر Octane GPU استفاده کنید، درمی‎‌یابید که این افزونه در مقایسه با افزونه‌های دیگر در زمینه‌ی حذف noise تصاویر با اختلاف انتخابی مناسب‌تر است. اگر از یک کارت گرافیک با پردازنده‌ی قوی استفاده کنید، نسخه‌ی Red Giant Magic Bullet Denoiser III از این افزونه بالاترین سرعت و بازخورد را برای شما به همراه خواهد داشت.

۹. افزونه‌ی Universe 2.1

افزونه‌ی universe، بالغ بر ۶۰ افکت بر پایه‌ی GPU دارد که برای هر نوع پروژه‌ای مناسب است. امکانات موجود در این افزونه شامل transitions ها ، جلوه‌های تصویری و موشن‌ گرافیک است. از آن‌جایی که افکت های موجود در مجموعه‌ی این افزونه بر پایه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی طراحی شده‌اند، در مقایسه با افکت های پیش فرض موجود در مجموعه‌ی افترافکتز از سرعت بالاتری برخوردار هستند.

۱۰. پلاگین Trapcode Mir 2.1

این پلاگین، فضایی برای ایجاد حلقه‌های هندسی ارائه می‌دهد. زمانی که رد جاینت (Red Giant)، اولین نسخه این پلاگین را عرضه کرد، اظهار نظر در مورد نحوه استفاده مفید از این ابزار سخت بود. اما با ارائه نسخه‌های ۲ و ۲٫۱، این پلاگین توانست موفقیت زیادی کسب کند. این پلاگین می‌تواند در ایجاد اشکال هندسی با قابلیت تغییر شکل، به کار رود. با استفاده از این ابزار می‌توان قطعات زیبا و مناظر شگفت‌انگیزی ایجاد کرد. این پلاگین در خلق ترکیبات موجی شکل بسیار مفید است. با استفاده از این ابزار می‌توان بسیار سریع‌تر از کامپوننت‌های انیمیشن‌سازی، عمق و روح را در تصاویر به نمایش گذاشت.

این مطلب را هم مطالعه کنید:  آمارهایی از بازاریابی ویدیویی که باید در سال 2020 بدانید!

۱۱. پلاگین Lenscare

پلاگین Lenscare، برای ایجاد عمق در تصاویر و ویدئوها به کار می‌رود. اگر یک پلاگین در افترافکت وجود داشته باشد که در همه استودیوها و توسط همه گرافیست ها مورد استفاده باشد، همین پلاگین است. Lanscare در واقع مجموعه ای از دو پلاگین است.

با استفاده از این ابزار می توانید به راحتی به تصاویر دوبعدی، بدون تحمیل بار اضافی سه‌بعدی‌سازی، عمق بدهید. در طول نسخه‌های ارائه شده برای این پلاگین، سعی بر این بوده است تا اعمال این فیلترها حالت تصویر را غیرطبیعی نکند. این پلاگین در حال حاضر برای افترافکت و فتوشاپ موجود است.

۱۲. پلاگین Trapcode Particular 3

بخش ساخت افکت در این پلاگین، برای ایجاد قالب‌های جدید FX، عالی است. منظور از قالب‌های FX، جلوه‌های صوتی و تصویری مورد استفاده در فیلم، تلویزیون و یا موسیقی است. این پلاگین مانند Plexus 3، دارای پنل قدرتمند و کاربرپسندی است. این پنل، دارای عناصر اولیه و خصوصیات FX است که به طراحی و ساخت طرح‌ها و جلوه‌های بصری زیبا برای پروژه‌ها کمک می‌کند.

با استفاده از این پلاگین می‌توان هر کامپوننت را بدون تداخل با انیمیشن اصلی، ویرایش و دستکاری کرد. این امر به تغییر و توسعه پروژه‌ها کمک می‌کند.