فیلم های آموزشی به سازمان‌ها کمک می‌کنند طرز استفاده از محصولات یا خدمات خود را به گونه‌ای جذاب توضیح دهند. اگر در حال خواندن این مقاله هستید، ممکن است قصد داشته باشید یکی از این ویدیوها را برای کسب و کار خود بسازید.

بدون شک برون‌سپاری فیلم های آموزشی بهترین تصمیم برای رسیدن به یک خروجی مناسب و حرفه‌ای است. اما اگر می‌خواهید فیلم‌ها را خودتان بسازید، این مقاله به شما کمک می‌کند.

در این پست، لیستی کامل و مفید از نرم‌افزارهای مورد نیاز برای ساخت فیلم های آموزشی را معرفی می‌کنیم. با استفاده از آن‌ها می‌توانید فیلم های آموزشی جذاب و مفید را بدون هیچ زحمتی بسازید.

به نرم‌افزارهایی که معرفی خواهیم کرد، بدون هیچ دردسری می‌توانید دسترسی پیدا و دانلودشان کنید. سعی کنید بین این‌ها، نرم‌افزاری را انتخاب و استفاده کنید که به بهبود و ارتقاء کسب و کارتان کمک بیشتری کند.

 

۱۰ مورد از بهترین نرم‌افزارهای ساخت فیلم های آموزشی به همراه لینک دانلود

 

 

کامتازیا نرم افزار ساخت فیلم های آموزشی

Camtasia یکی از نرم‌افزارهای معمول مورد استفاده‌ی سازمان‌ها برای ساخت فیلم های آموزشی است. این نرم‌افزار یک ابزار ضبط فیلم با طریقه‌ی استفاده‌ی بسیار آسان است. و ویژگی‌هایی بسیار عالی شامل زمینه‌های متحرک، بخش ویرایش کاربردی و ابزارهای تعاملی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، جلوه‌های ویژه‌ی اضافی مانند صفحه سبز را ارائه می‌دهد.

بهترین امکانی که نرم‌افزار کامتازیا ارائه می‌کند این است امکان آپلود راحت آن است. همه‌ی فیلم‌های ایجاد شده در این نرم‌افزار را می‌توان به طور مستقیم در پلتفرم‌های بارگذاری ویدیو مانند Facebook ، Vimeo ، Youtube ، Screencast  و غیره بارگذاری کرد. همچنین می‌توانید از کتابخانه‌ی Camtasia برای افزودن موسیقی‌های رایگان استفاده کنید. و بدون نیاز به دریافت لایسنس از آن‌هابرای جذاب و تعاملی کردن ویدیوی خود بهره ببرید.

نسخه‌ی اصلی Camtasia یک دوره‌ی آزمایشی ۳۰ روزه‌ی رایگان ارائه می دهد. از این لینک می‌توانید نسخه‌ی بدون محدودیت این نرم‌افزار را دانلود کنید.

 

نرم‌افزار iSpring Suite نرم افزار ساخت فیلم های آموزشی

iSpring Suite نرم‌افزار دیگری است که برای ساخت فیلم‌های آموزشی از طریق ضبط تصویر صفحه‌نمایش استفاده می‌شود. رابط کاربری ساده‌ی آن، به همه این امکان را می دهد تا در کمترین زمان ویدیویی حرفه‌ای بسازند.

در حین استفاده از این ابزار، می توانید افکت‌های ترنزیشن اضافه کنید. عکس، زیرنویس، عناوین و اطلاعات گرافیکی را اضافه و برای نکات مهم تصویر، تأکیدهای بصری ایجاد کنید. به علاوه، آزمون‌های تعاملی ایجاد کنید که به مخاطبان کمک می‌کند تا ایده‌ها و مفاهیم را دقیق‌تر درک کنند.

خب! به نظر می‌رسد که می توان iSpring را ابزاری با امکانات کامل نامید که به شما امکان می‌دهد فیلم های آموزشی الکترونیکی بسیار جذاب، از جمله شبیه سازی گفتگو، دوره های مبتنی بر اسلاید، آموزش‌های تعاملی و … ایجاد کنید.

دوره‌ی آزمایشی رایگان این نرم‌افزار ۱۴ روزه است. پس از آن برای استفاده از خدمات ممتاز آن باید ۹۷۰ دلار در سال پرداخت کنید. که البته لازم نیست! شما می‌توانید این نرم‌افزار را همین حالا و از طریق این لینک دریافت کنید!

این مطلب را هم مطالعه کنید:  آیا تفاوت تدوین و طراحی موشن گرافیک را می‌دانید؟

بهترین نرم‌افزارهای ساخت فیلم های آموزشی در سال ۲۰۲۰

 

Hippo Video نرم افزار ساخت فیلم های آموزشی

اگر به دنبال نرم افزاری هستید که بتواند با استفاده از ضبط تصویر صفحه نمایش، وب کم و صدا به شما در ساخت فیلم های آموزشی کمک کند، نرم افزار Hippo Video می‌تواند معجزه کند. تمام فیلم‌های ایجاد شده در این نرم افزار، با کیفیت HD قابل ذخیره خواهند بود.

در Hippo Video گزینه‌های ویرایشی عالی‌ای مانند شکلک (ایموجی)، برش، اصلاح، استفاده از تگ‌ها، برجسته کردن کلیک ماوس و غیره ارائه شده است. این نرم‌افزار نیز مانند نمونه‌های مشابه آنالیزی دقیق و پر از جزییات ارائه می‌کند.

همچین آماری دقیق درمورد تعداد افرادی که ویدیوی شما را مشاهده کرده یا به اشتراک گذاشته‌اند به شما ارائه می‌شود. به این ترتیب می‌توانید عملکرد فیلم‌های آموزشی خود را رصد کنید و از علاقه یا عدم علاقه‌ی کاربران خود، بینشی واقعی کسب کنید.

می‌توانید با نسخه‌ی رایگان Hippo Video شروع کنید و سپس هر ماه ۱۵ دلار بپردازید تا از مزایای نسخه رایگان آن بهره مند شوید.

 

Filmora Scrn نرم افزار ساخت فیلم های آموزشی

Filmora Scrn  یک نرم‌افزار آنلاین است که با استفاده از آن می‌توانید فیلم های آموزشی را بدون صرف تلاش و وقت زیاد بسازید. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید تصویر صفحه نمایش را تمیز و پایدار ضبط کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد آموزش خود را به راحتی و به سرعت ویرایش کنید. استفاده از ۲ دستگاه به صورت هم‌زمان، مجموعه‌ی ویرایش کامل و مجموعه‌ای از افکت‌ها، از ویژگی‌های قدرتمندی است که به شما امکان می‌دهد ضبط صفحه را با کیفیتی بالا انجام دهید.

علاوه بر این، طراحی مدرن رابط کاربری این نرم‌افزار به شما امکان می‌دهد فیلم‌های جذاب ایجاد کنید. بهترین امکانِ این نرم افزار، قابلیت ضبط هم‌زمان وب‌کم و صفحه نمایش کامپیوتر است. اگر به دنبال نرم‌افزاری هستید که به شما اجازه دهد فیلم های آموزشی خود را به فرمت‌های متفاوت و متعدد مانند MP4،GIF ،MOV  و غیره خروجی بگیرید، بهترین نرم‌افزار Filmora Scrn است.

این نرم‌افزار یک دوره‌ی آزمایشی رایگان را ارائه می‌دهد و شما می‌توانید اشتراک ۱ ساله‌ی آن را با قیمت ۱۹٫۹۹ دلار دریافت کنید. همچنین مجوز مادام العمر برای شما حدود ۲۹٫۹۹ دلار هزینه دارد. این نرم‌افزار را می‌توانید بدون محدودیت از این‌جا دانلود کنید.

 

بهترین نرم‌افزارهای ساخت فیلم های آموزشی در سال ۲۰۲۰

ActivePresenter نرم افزار ساخت فیلم های آموزشی

این نرم‌افزار یکی دیگر از بهترین نرم‌افزارهای رایگان است که به شما کمک می‌کند فیلم های آموزشی آنلاین را به صورت رایگان تولید کنید. ActivePresenter مجموعه‌ی کاملی از ابزارها را در اختیارتان قرار می‌دهد که به شما در ویرایش ویدیوها، ضبط تصاویر صفحه نمایش، ایجاد محتوای جذاب آموزش الکترونیکی در HTML5 و زیرنویس کردن کمک می‌کند.

با استفاده از ActivePresenter نه‌تنها می‌توانید فیلم های آموزشی با کیفیت بالا بسازید، بلکه می‌توانید با افزودن انواع متن، رنگ، سبک‌های خطی و افکت‌های سایه، آن‌ها را جذاب کنید. مکانیسم شگفت‌انگیز عملکرد-فعالیت ActivePresenter به شما امکان می‌دهد فیلم‌های آموزشی انعطاف‌پذیر بسازید که بر اساس پاسخ های بیننده باشد.

این مطلب را هم مطالعه کنید:  ساخت لوگو موشن (آرم استیشن) رایگان

این نرم‌افزار نیز یک نسخه‌ی محدود رایگان ارائه می‌دهد، اما اگر می‌خواهید از خدمات برتر آن بهره‌مند شوید، نسخه‌ی پولی اش از ۱۹۹ دلار شروع می شود. نسخه‌ی کرک شده‌ی این نرم‌افزار را می‌توانید همین حالا از این لینک دانلود کنید.

 

Snagit نرم افزار ساخت فیلم های آموزشی

Snagit یک برنامه‌ی جامع ضبط صفحه نمایش است که هم در مک و هم در ویندوز قابل استفاده است. این نرم‌افزار به شما امکان می‌دهد اتفاقات صفحه نمایش را به همراه صدای سیستم در قالب یک فایل MP4 ضبط کنید که البته این امکان در اختیارتان قرار داده شده که فرمت‌اش را به GIF متحرک تغییر دهید.

Snagit شامل ابزارهای نشانه‌گذاری است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید عکس‌های صفحه را به راحتی کوتاه، ویرایش و سفارشی کنید تا فیلم خروجی شما شگفت‌انگیز شود. علاوه بر این، Snagit افزودن مطالب آموزشی، فایل‌های متنی، ایمیل، وبلاگ‌ها و آموزش‌ها را به ایمیل یا رسانه‌های اجتماعی آسان می‌کند.

این نرم‌افزار یک دوره‌‌ی آزمایشی رایگان ۱۵ روزه ارائه می‌دهد و پس از آن باید ۴۹٫۹۵ دلار بپردازید. ما نسخه‌ی بدون محدودیت Snagit را از طریق این لینک در دسترس شما قرار داده‌ایم.

 

Panopto نرم افزار Panopto

این نرم‌افزار یک پلتفرم آنلاین کامل و ایمن است که به شما کمک می‌کند فیلم های آموزشی را در سازمان خود به راحتی ایجاد کنید، به اشتراک بگذارید، آپلود، پخش یا جستجو کنید. با استفاده از ابزارهای ویرایش این نرم‌افزار می‌توانید به راحتی فیلم را به قطعات کوچک‌تر کوتاه و ویرایش کنید.

اگر به دنبال ابزاری هستید که در ساخت فیلم‌های سازمانی پیشرو باشد، به Panopto مراجعه کنید. زیرا در سراسر دنیا مورد اعتماد است.

این نرم‌افزار را به صورت رایگان از اینجا دریافت کنید.

 

بهترین نرم‌افزارهای ساخت فیلم های آموزشی در سال ۲۰۲۰

 

 

Ashampoo Snap 10 نرم افزار Ashampoo Snap 10

این ابزار دیگری است که هم ساده و هم سرراست است. با استفاده از این ابزار می‌توانید محتوای قابل مشاهده روی صفحه‌ی خود را ضبط و ویرایش کنید. همچنین، برای ایجاد مراحل بی‌نیاز به توضیح، می‌توانید شماره‌گذاری اتوماتیک، جهت و فلش‌ها، کلیک‌های ماوس، گرافیک و فشردن کلیدهای خاص را اضافه کنید.

اگر در حال ویرایش زنده و مستقیم هستید، می‌توانید به جای افزودن افکت‌ها بعد از تولید، مستقیماً نقاشی، متن، فایل صوتی گوینده (نریشن) را اضافه کنید. مشابه نرم‌افزار Snagit، به شما امکان می‌دهد فیلم‌ها را به صورت انیمیشن GIF خروجی بگیرید و می‌توانند مستقیماً و به راحتی به ایمیل دانش‌پذیر ارسال شوند یا در سرویس‌های ابری مانند Microsoft OneDrive ، DropBox ، Google Drive  و غیره بارگذاری شوند.

برای استفاده از ویژگی‌های شگفت‌انگیز این نرم‌افزار می‌توانید به راحتی از طریق این لینک آن را دریافت و نصب کنید.

 

Open BroadCaster نرم افزار Open BroadCaster

اگر به دنبال یک نرم‌افزار ضبط ویدیو رایگان و منبع باز (یا اوپن سورس) هستید که در همه‌ی سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس قابل استفاده باشد، نرم افزار Open Broadcaster در صدر لیست قرار دارد. بهترین قابلیت این نرم‌افزار این است که می‌توانید مستقیماً از کارت گرافیک ویدیویی با کیفیت HD و با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه ضبط کنید.

این مطلب را هم مطالعه کنید:  تأثیر رنگ در گرافیک محیطی

فیلترهای ویرایش ویدیو در این نرم افزار شامل ابزارهای افزایش و کاهش شدت رنگ، ماسک و حذف رنگ است. به علاوه، این برنامه شامل ضبط ویدیو یا صدا به صورت زنده و Real Time است. البته ممکن است نیاز به برخی آموزش‌ها داشته باشید تا از ویژگی‌های قوی این نرم‌افزار به طور مناسب استفاده کنید.

اگر به قیمت آن فکر می‌کنید، نگران نباشید! زیرا کاملا رایگان است و ما دریافت این نرم‌افزار را از طریق این لینک برای شما فراهم کرده‌ایم.

 

ScreenFlow نرم افزار ScreenFlow

نرم‌افزار آخر این لیست، ScreenFlow  است. از این نرم افزار می‌توان برای ساخت فیلم‌های آموزشی بدون دردسر استفاده کرد. این نرم‌افزار امکاناتی مانند ضبط صفحه نمایش، ویرایش ویدیو، و پخش فیلم فراهم می‌کند. اگر از این نرم‌افزار استفاده می‌کنید، دیگر لازم نیست نگران کیفیت فیلم‌ها باشید.

نرم‌افزار ScreenFlow شامل ابزارهای بسیاری است. مانند تعیین اندازه‌ی اشاره‌گر ماوس، افکت‌های کلیک ماوس و نمایش کلیدهای فشرده شده‌ی صفحه کلید. که کمک می‌کند فیلم‌های آموزشی را بدون زحمت ایجاد کنید. به علاوه، این برنامه قابلیت پشتیبانی از زیرنویس را داراست. همچنین گزینه‌های انتشار و خروجی گرفتن را ارائه می‌دهد.

 

بهترین نرم‌افزارهای ساخت فیلم های آموزشی در سال ۲۰۲۰

 

برای ساخت فیلم‌های آموزشی حرفه‌ای در زمان کوتاه، می‌توانید یک تمپلیت سفارشی ایجاد کنید. که به شما کمک می‌کند تا بر اساس نیاز خود تصویربرداری از صفحه نمایش را برنامه‌ریزی کنید.

هزینه این نرم افزار در حدود ۱۲۹ دلار است. البته دریافت آن از طریق این لینک در دسترس شما قرار گرفته است.

 

گفتار آخر

در حقیقت، لیست نرم‌افزارهای ساخت فیلم های آموزشی بسیار گسترده است. و انتخاب یکی از آنها واقعاً مشکل است. امیدوارم ابزارهای معرفی شده در این مقاله و ویژگی‌های این نرم‌افزارها به شما کمک کنند تا تصمیم خود را در مورد این که کدامشان به کارتان می‌آید، بگیرید.

در صورتی که برای نصب یا استفاده از هرکدام از این نرم‌افزارها مشکلی دارید با ما تماس بگیرید. اگر برای تصمیم‌گیری در انتخاب یکی‌شان کمک می‌خواهید، از طریق کامنت‌ها با ما در تماس باشید.

همچنین استودیو مورف آماده است تا فیلم های آموزشی مورد نیاز شما را با کیفیت بالا و در سطح آموزش های بین المللی تولید کند.