درآمد و بازار کار موشن گرافیک

با کمی جستجو در اینترنت تعداد زیادی موشن گرافیک خوب خواهید دید. اگر فکر می‌کنید تابه‌حال آن‌ها را ندیده‌اید، به این توضیحات توجه کنید:
موشن گرافیک‌ها، انیمیشن‌هایی هستند که برای انتقال اطلاعات تولید شده‌اند. اگر در تبلیغات تلویزیونی یا گزارش‌های ورزشی، نمونه‌هایی از آن‌ها را در قالب نمودار دیده باشید، یعنی با یکی از رشته‌های موشن گرافیک آشنایی دارید؛ اما روشی که در بازار کار موشن گرافیک استفاده می‌شود، کمی طولانی‌تر و حرفه‌ای‌تر است.
مهم‌ترین بخش یک موشن گرافیک خوب، اطلاعات صحیح آن است که با اضافه کردن یک لینک از منبع اطلاعات، به فهرستی برای موشن گرافیک تبدیل می‌شود.
ویدیوهای موشن گرافیک خوب، ایجاد جذابیت و انتقال اطلاعات از انیمیشن‌های خوب ساخته می‌شوند.
امروزه موشن گرافیک‌ها به یکی از بهترین روش‌ها برای توضیح ایده‌های مهم، افزایش سطح آگاهی و جذب مخاطب تبدیل شده‌اند.

چرا باید موشن گرافیک را انتخاب کنیم؟

موشن گرافیک تحولی اساسی در تبادل اطلاعات و آن‌هم در زمانی کوتاه ایجاد کرده است. تولیدکنندگان محتوا و بازاریاب‌ها در هر زمینه‌ای از موشن گرافیک برای جلب‌توجه مخاطبان استفاده می‌کنند.
روزانه حجم زیادی محتوای ویدیویی تولید می‌شود و توسط کاربران اینترنت مورداستفاده قرار می‌گیرند. در هر دقیقه تنها بر روی یوتیوب، بیش از ۷۲ ساعت محتوای ویدیویی بارگذاری می‌شود.
حجم قابل توجهی از این آمار محتوای خام و طولانی است؛ اما مخاطبان ویدیوهای طولانی را دوست ندارند و خیلی زود از تماشای آن منصرف می‌شوند.
اینجاست که موشن گرافیک وارد عمل می‌شود. شیوه‌ی کار موشن گرافیک به این شکل است که اطلاعات را در قالب تصاویر جذاب و کوتاه ارائه می‌کند.

این مطلب را هم مطالعه کنید:  بهترین برنامه‌های ساخت انیمیشن اندروید و آیفون

موشن گرافیک چگونه ساخته می‌شود؟

یکی از دلایل محبوبیت موشن گرافیک این است که تولید آن‌ها در مقایسه با سایر انواع محتوای ویدیویی مثل تیزرها آسان‌تر است.
طراحان موشن گرافیک یکی از این دو روش را برای تولید اثر خود استفاده می‌کنند:
۱ـ تصاویر انیمیشن را از پایه طراحی و اجرا می‌کنند (که راهی زمان‌بر و پرهزینه است)
۲ـ از تصاویر مسطح برای انیمیشن‌سازی استفاده می‌کنند (که آسان‌تر و ارزان‌تر است).
طراحی موشن گرافیک، با گرافیک غیر متحرک شروع و در ادامه به انیمیشن تبدیل می‌شود. تصاویر مسطح درصورت امکان با فرمت برداری ساخته می‌شوند، به این معنی که بدون هیچ‌گونه افت کیفیت، می‌توان آن‌ها را بزرگ کرد. این باعث می‌شود که کنترل بیشتری بر روی انیمیشن اعمال شود.
از ابتدا باید حداقل اندکی پیش‌بینی و دید بازداشته باشید. معمولاً ساخت داستان مصور ایده‌ی خوبی است.
اگر در حین پروژه دیدگاه یا نیازتان تغییر کرد، کارهای سخت را به بعد موکول نکنید. ابزارهای تولید موشن گرافیک به‌راحتی در دسترس هستند.
دو نرم افزار Adobe After Effects برای ویندوز و Apple Motion برای مکینتاش، دو انتخاب خوب برای تولید لایه و افکت‌های سه‌بعدی برای اضافه کردن حرکت به گرافیک غیر متحرک هستند.

مطالعه‌ی بخش دوم مقاله : درآمد و بازار کار موشن گرافیک ۲